Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חידוש טיפול שורש

טיפול שורש הוא הליך דנטלי להסרת רקמה נגועה מתוך השן.

לאחר מכן ממלאים את השן ואוטמים אותה כדי למנוע את הישנות הזיהום. בדרך כלל, טיפול שורש מתבצע כאשר השן נפגעה או נרקבה מדי מכדי שסתימה תהיה יעילה, או אם זיהום התפשט לעיסת השן. התסמינים השכיחים ביותר הם כאב, נפיחות ורגישות לחום או קור בשיניים. טיפול שורש יכול להיעשות בשתי שיטות שונות: טיפול אנדודנטי, שבו מסירים את רקמת העצב החולה; וניתוח פרי-אפיקלי, הכולל הסרת רקמה נגועה בלבד הנמשכת לתוך עצם הלסת מסביב לשן.
טיפולי שורש הם הליך השיניים הנפוץ ביותר שרופאי שיניים מבצעים. טיפול שורש, הנקרא גם טיפול אנדודנטי, הוא הליך להסרת רקמת העצבים והחיידקים מהחלק הפנימי של השן. טיפול שורש עשוי להיות נחוץ אם יש לך שן שעברה זיהום או אם השן שלך נפגעה. טיפול שורש יסיר את רקמת העצב הנגועה או הפגועה ותחליף אותה בחומר מילוי. טיפולי שורש נעשים בדרך כלל כפרוצדורה חוץ ולוקח שעה עד שעתיים להשלים.

טיפול שורש הוא הליך דנטלי המבוצע על מנת להסיר את העיסה הנגועה מתוך השן.

העיסה מורכבת מרקמות, עצבים וכלי דם. אם העיסה נדבקת ומתה, זה יוביל לכאב שיניים ויגרום לכאבים בשן. במקרים מסוימים, זה אפילו יכול להוביל למורסה או זיהום בחלקים אחרים של הגוף. טיפול השורש יכול להיעשות בשתי דרכים: טיפול אנדודנטי או טיפול כירורגי. טיפול השורש קיים כבר שנים רבות אך עדיין יש כמה תפיסות מוטעות לגביו. יש אנשים שחושבים שזה ישאיר אותם עם שן מתה או שהם צריכים לעקור שיניים אם יעשו להם טיפול שורש.
טיפול שורש הוא הליך דנטלי בו מסירים את עיסת השן ומנקים את החלק הפנימי של השן. ניתן לבצע הליך טיפול שורש להצלת שן שנפגמה או נרקב, או כדי להסיר שיניים שלא פעלו. ההליך כולל הסרת רקמה חולה מתוך השן, עיצוב וניקוי תעלות השורש, מילוין בחומר אינרטי הנקרא גוטה-פרקה ולאחר מכן איטום באמצעות כתר.

טיפול שורש הוא הליך דנטלי המסיר את הרקמות הנגועות או הפגומות בתוך השן.

התעלה מנוקה וממלאת בחומר איטום למניעת חדירת חיידקים לשן. טיפול השורש יכול להתבצע על שן אחת או יותר, בהתאם לבריאותה של כל שן בודדת. טיפול שורש באדמונטון טיפולי שורש נעשים בדרך כלל על ידי כירורג פה או אנדודונט, ובדרך כלל נחשבים להליכים דנטליים גדולים. הם יכולים להיות יקרים ודורשים זמן, אבל הם יכולים לחסוך את השיניים שלך מעקירת שיניים אם לא תטפל בהם כמו שצריך.
טיפול שורש הוא הליך להסרת העיסה הנגועה וניקוי תעלות השן. טיפול שורש כולל הוצאת העיסה מהשן, ניקוי תעלות השורש ואיטום. ההליך מומלץ לעתים קרובות לשיניים שסבלו מטראומה או חורים עמוקים, או כאלו שנמצאות במצב גרוע. כמו כן, יש צורך בשיניים עם סתימות גדולות או כתרים עליהן כדי למנוע ריקבון נוסף להתפתח מתחת לסתימה או לכתר.

טיפול שורש בשיניים

רוצים לחזור לחלק מסוים במאמר?

להצעת מחיר בנושא טיפולי שיניים וקבלת ייעוץ מקצועי השאירו פרטים:

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

נושאים קשורים נוספים בנושא טיפולי שיניים

עקירה כירורגית שן בינה
עקירה כירורגית שן בינה

עקירת שן בינה כירורגית היא הליך כירורגי להסרת שיני בינה פגועות. הסיבות השכיחות ביותר להסרה כירורגית של שיני בינה פגועות הן כאב,

טיפולי שיניים בהריון
טיפולי שיניים בהריון

הריון הוא תקופה של שינויים רבים עבור האם המצפה ומשפחתה. אחד מהשינויים הללו הוא הצורך בטיפול שיניים. טיפולי שיניים במהלך ההריון הם

כתר שיניים
כתר שיניים

כתרים דנטליים הם כיסויים בצורת שיניים המותאמים על פני השן כולה או חלק ממנה. הם יכולים להיות עשויים פורצלן, מתכת, או שילוב

Female patient at dental procedure using dental drill in modern dental clinic
ציפוי שיניים

ציפוי שיניים הוא תהליך של מריחת שכבה דקה של חומר על פני השן. ישנם סוגים רבים של ציפוי שיניים זמינים, אך כולם