Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עקירה כירורגית שן בינה

עקירת שן בינה כירורגית היא הליך כירורגי להסרת שיני בינה פגועות.

הסיבות השכיחות ביותר להסרה כירורגית של שיני בינה פגועות הן כאב, קושי בלעיסת מזון וחוסר יכולת לנקות את השן בשל מיקומה. ההליך כולל ביצוע חתך ברקמת החניכיים העולה על השן, הוצאת השן דרך חתך זה וסגירת הפצע באמצעות תפרים או מצרך ניתוחי.
שיני בינה הן השיניים האחרונות שנכנסות, בדרך כלל בסביבות גיל 18. אם הן לא נכנסות, הן עלולות לגרום לבעיות כמו צפיפות וריקבון. במקרים מסוימים, שיני בינה עלולות להיפגע וצריך להסיר אותן. אם אתם שוקלים עקירת שן בינה, חשוב לדעת שיש שני סוגים של הליכים: עקירה כירורגית ועקירה לא כירורגית. עקירות כירורגיות כוללות פתיחת קו החניכיים והסרת השן באמצעות מקדחה או כלי אחר. עקירות לא ניתוחיות אינן מצריכות חיתוך או קידוח, אך עשויות להימשך זמן רב יותר מאז הסרת השן על ידי שאיבתה מתחת לקו החניכיים באמצעות מזרק או מכשיר אחר.

עקירה כירורגית שן בינה
עקירה כירורגית שן בינה

עקירת שן בינה כירורגית היא הליך כירורגי שנעשה כדי להסיר את שן הבינה.

הליך זה נעשה בדרך כלל כאשר שן הבינה בוקעת דרך החניכיים ונפגעת או גרמה לזיהום.
עקירת שן בינה כירורגית היא הליך הכולל הוצאת השן הטוחנת השלישית, המכונה גם שן הבינה, באמצעים כירורגיים. זה נעשה כדי למנוע כל סיבוכים הקשורים לשן זו.

עקירת שן בינה כירורגית היא הליך כירורגי להסרת שיני הבינה.

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ובדרך כלל אורך כשעה. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ובדרך כלל אורך כשעה. רופא השיניים או מנתח הפה יבצע חתך ברקמת החניכיים מעל השן המיועדת להסרה, לאחר מכן ישתמש במכשירי שיניים על מנת לפרק את העצם מסביב לשן, ולבסוף ישלוף את השן בעזרת מלקחיים. הפצע עשוי להיות סגור בתפרים או מכוסה בתחבושת. ישנם כמה סיכונים הכרוכים בניתוח זה כגון: זיהום, נפיחות, כאב, נזק עצבי, שבר בלסת, שקע יבש. אנשים מסוימים עשויים להזדקק לעירוי דם אם יש להם בעיות דימום או נטלו תרופות שעלולות לגרום לבעיות דימום
עקירת שן בינה כירורגית היא הליך דנטלי המבוצע להסרת השן הטוחנות השלישית או שן הבינה. שיני בינה הן השיניים האחרונות שנכנסות ובדרך כלל בוקעות בסוף שנות העשרה או תחילת שנות העשרים. לרוב הן גדולות יותר משיניים אחרות ועלולות לגרום לבעיות כשהן נכנסות מכיוון שאולי אין להן מספיק מקום לצמוח באופן טבעי. הסיבה הנפוצה ביותר לעקירת שן בינה כירורגית היא שהיא נפגעה, כלומר היא גדלה הצידה או לאחור ולא ניתן להסירה עם צחצוח רגיל וחוט דנטלי.

שיני בינה הן הטוחנות השלישיות המתפתחות בחלק האחורי של הפה. בדרך כלל הם מתחילים לגדול בסביבות גיל 17, אבל לפעמים הם יכולים להופיע הרבה יותר מאוחר. היתרונות של עקירת שן בינה הם: -הסרת שיניים שאולי לא יוכלו לבקוע לתוך שן פוצצת מלאה ועלולה לגרום לבעיות בשיניים אחרות, כגון צפיפות או חוסר יישור -העלמת כאב ואי נוחות הנגרמים משיני בינה מושפעות או עששת -מניעת בעיות עתידיות עם שיני בינה, כמו זיהומים או ציסטות
הסיכונים הכרוכים בעקירת שיני בינה הם: – ייתכן שהשן לא תוסר במלואה ואולי לא ירפא כראוי. – קיים סיכון לזיהום. – קיים סיכון לנזק עצבי.
להלן מספר טיפים להתכונן לעקירת שן בינה. 1. עיין בהוראות מרופא השיניים שלך ופעל לפיהן בקפידה. 2. הקפידו ליטול את כל התרופות שנקבעו בזמן, כולל אנטיביוטיקה ומשככי כאבים לפי הנחיות רופא השיניים. 3. הימנעו מאכילת כל דבר אחרי חצות בלילה שלפני הניתוח כדי שתוכלו לנוח היטב ולחוות לחות בבוקר. 4. הכינו את הפריטים שתצטרכו לקחת אתכם לבית החולים או למרפאת השיניים, כמו רשימת תרופות, כל מרשמים שתצטרכו למלא בזמן שאתם שם, בגדים לאחר ניתוח, מוצרי טיפוח, קשרי שיער או סרטי ראש אם אתה רוצה להרחיק את השיער שלך מהפנים שלך בזמן ההתאוששות מהניתוח, חטיפים אם זה מותר , וכל דבר אחר שאתה צריך לבוקר. -יש אנשים שממליצים לא לאכול מזון מוצק במשך 8 שעות לפני הניתוח -הקפד לשתות הרבה מים לפני, במהלך ואחרי עקירת שן הבינה כדי שלא יהיה סיכוי להתייבשות.
עקירה כירורגית שן בינה

רוצים לחזור לחלק מסוים במאמר?

להצעת מחיר בנושא טיפולי שיניים וקבלת ייעוץ מקצועי השאירו פרטים:

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

נושאים קשורים נוספים בנושא טיפולי שיניים

טיפולי שיניים בהריון
טיפולי שיניים בהריון

הריון הוא תקופה של שינויים רבים עבור האם המצפה ומשפחתה. אחד מהשינויים הללו הוא הצורך בטיפול שיניים. טיפולי שיניים במהלך ההריון הם

כתר שיניים
כתר שיניים

כתרים דנטליים הם כיסויים בצורת שיניים המותאמים על פני השן כולה או חלק ממנה. הם יכולים להיות עשויים פורצלן, מתכת, או שילוב

Female patient at dental procedure using dental drill in modern dental clinic
ציפוי שיניים

ציפוי שיניים הוא תהליך של מריחת שכבה דקה של חומר על פני השן. ישנם סוגים רבים של ציפוי שיניים זמינים, אך כולם

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה
טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

חלק זה יתאר את השימוש בהרדמה לטיפולי שיניים, וכיצד משתמשים בה בדרכים שונות. הרדמה היא תרופה או חומר אחר שמקהה את החושים