Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

חלק זה יתאר את השימוש בהרדמה לטיפולי שיניים, וכיצד משתמשים בה בדרכים שונות.

הרדמה היא תרופה או חומר אחר שמקהה את החושים או גורם לאובדן הכרה, בדרך כלל כדי להקל על הניתוח. סוג ההרדמה בשימוש תלוי בהליך המבוצע ובהיסטוריה הרפואית של האדם. ניתן לספק הרדמה באמצעות שאיפה, הזרקה לווריד או יישום מקומי. מרדימים הם רופאים המתמחים בהרדמה. לעתים קרובות הם מתייעצים כאשר לאדם יש סיכון גבוה לסיבוכים כתוצאה מהרדמה או כאשר אין מספיק רופאים מרדימים מוסמכים זמינים בצוות חדר הניתוח כדי לספק טיפול הולם.
מטופלים שחרדים מטיפול השיניים שהם עומדים לקבל עשויים למצוא מועיל לדעת שיש הרדמה מלאה. הרדמה מלאה היא המקום בו המטופל מורדם לחלוטין, וככזה לא יהיה מודע למה שקורה במהלך טיפול השיניים שלו. סוג זה של הרדמה יכול להתבצע במגוון דרכים, כולל תוך ורידי, שאיפה או דרך הפה. זה יכול לשמש גם בשילוב עם סוגים אחרים של הרדמה, כגון הרדמה מקומית.

בעידן המודרני, טיפולי שיניים כבר אינם כואבים כפי שהיו בעבר.

עם שימוש בהרדמה, המטופלים יכולים לקבל טיפול בשיניים מבלי לחוש כאב. הרדמה מלאה היא טכניקה הכוללת מתן חומר הרדמה למטופל כך שהוא/היא יירדם וכלל לא מודע למה שקורה. טכניקה זו משמשת לעתים קרובות לטיפולי שיניים מכיוון שהיא עוזרת למטופלים להרגיש פחות כאב וחרדה במהלך הליכים.
טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הוא טיפול המבוצע על מנת להעלים כאבים ואי נוחות ולהעניק חוויה מרגיעה יותר למטופל. טיפול זה נעשה על ידי מתן הרגעה תוך ורידי למטופל ולאחר מכן ביצוע הליך השיניים בהרדמה כללית. לטיפול מסוג זה יש יתרונות רבים כמו העלמת כאב, מתן חוויה מרגיעה יותר למטופל ואפשרות למטופלים להישאר ערים לאורך כל התהליך. מטופלים יכולים גם להרדים את הפה עם חומר הרדמה מקומית לפני קבלת הרדמה כללית אשר תפחית או תבטל כל אי נוחות שהם עלולים להרגיש במהלך ההליך.

עם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, המטופלים אינם מודעים למה שקורה להם.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם בחירה מצוינת עבור מטופלים שרוצים להפיק את המרב מטיפול השיניים שלהם. הם מציעים חוויה מרגיעה ומוודאים שהמטופל לא ירגיש כאב או אי נוחות במהלך ההליך. מטופלים הסובלים מבעיות חרדה או פחד יכולים גם הם להפיק תועלת מטיפול מסוג זה מכיוון שהם יוכנסו למצב של שינה עמוקה ולא יזכרו דבר מההליך.
אנו יכולים להשתמש בהרדמה כללית כדי לשמור על המטופל ישן וללא כאבים לאורך כל התהליך. אנו יכולים גם להשתמש בהרדמה מקומית כדי להרדים רק אזור מסוים בפה כך שהמטופל יהיה ער ומודע למתרחש.

  • הרדמה כללית היא מצב הנגרמת על ידי תרופות של חוסר הכרה זמני. הוא משמש במהלך כמה פרוצדורות דנטליות, כגון ניתוחי שיניים, טיפול שורש ועקירת שיניים.

    ניתן לבצע הרדמה בדרכים שונות. השתיים הנפוצות ביותר הן הרדמה כללית והרדמה מקומית. הרדמה כללית מתייחסת לשימוש בתרופות הגורמות לאיבוד זמני של תחושה והכרה בכל הגוף. הרדמה מקומית מתייחסת לשימוש בתרופות המרדימות רק אזור או אזור בגוף.

    המטרה העיקרית של הרדמה כללית היא לשמור על נוחותך במהלך טיפול השיניים שלך תוך מניעת תחושת כאב או לזכור מה קרה בזמן שהיית תחת הרגעה.

  • הרדמה היא הליך רפואי שניתן להשתמש בו כדי לעזור למטופלים להרגיש פחות כאבים במהלך טיפולי שיניים. הוא משמש גם להפחתת חרדה ולהפוך את המטופל לרגוע יותר.

    ישנם יתרונות רבים של הרדמה בכל הנוגע לטיפול שיניים, אך החשוב שבהם הוא שהוא יכול לעזור בהפחתת כאב למטופלים. זה נכון במיוחד עבור אנשים שיש להם רגישות גבוהה לכאב.

    הרדמה מסייעת גם בחרדה, שיכולה להיות סיבה גדולה נוספת ללחץ במשרד רופא השיניים. זה הופך את החוויה להרבה יותר נעימה לכל המעורבים ואף יכול לגרום לחלק מהאנשים להרגיש מספיק בנוח כדי לקבל טיפול שאחרת לא היו רוצים או היו יכולים לעשות.

  • חשוב להתכונן לטיפול שיניים בהרדמה כללית על ידי ביצוע השלבים הבאים:

    1. התכוננו לפגישה עם רופא השיניים וודאו כי יש לכם את כל המידע הדרוש על ההליך.

    2. שוחח עם רופא השיניים שלך על מצבים רפואיים או תרופות קיימים שכבר נוטלים ודווח לו אם יש לך אלרגיות או רגישויות כלשהן לתרופות, מזון או חומרים אחרים.

    3. הביאו עמכם חבר או בן משפחה לפגישה במידת האפשר כדי שיוכלו להסיע אתכם הביתה לאחר סיום הטיפול.

  • טיפולי שיניים בהרדמה כללית הם דרך בטוחה ללכת. אבל יש כמה סיכונים שמגיעים עם זה, והם בדרך כלל קשורים להליך עצמו.

    הסיכונים השכיחים ביותר קשורים לתהליך ההרגעה וההרדמה. אם חולה לא נמצא במעקב קפדני, קיים סיכון שהוא לא יוכל לנשום בעצמו ואז ייכנס לדום נשימה. קיים גם סיכון שהם יתעוררו באמצע טיפול שיניים ולא יוכלו לתקשר שהם זקוקים לעזרה בגלל כמות התרופות הרגעה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

רוצים לחזור לחלק מסוים במאמר?

להצעת מחיר בנושא טיפולי שיניים וקבלת ייעוץ מקצועי השאירו פרטים:

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

נושאים קשורים נוספים בנושא טיפולי שיניים

עקירה כירורגית שן בינה
עקירה כירורגית שן בינה

עקירת שן בינה כירורגית היא הליך כירורגי להסרת שיני בינה פגועות. הסיבות השכיחות ביותר להסרה כירורגית של שיני בינה פגועות הן כאב,

טיפולי שיניים בהריון
טיפולי שיניים בהריון

הריון הוא תקופה של שינויים רבים עבור האם המצפה ומשפחתה. אחד מהשינויים הללו הוא הצורך בטיפול שיניים. טיפולי שיניים במהלך ההריון הם

כתר שיניים
כתר שיניים

כתרים דנטליים הם כיסויים בצורת שיניים המותאמים על פני השן כולה או חלק ממנה. הם יכולים להיות עשויים פורצלן, מתכת, או שילוב

Female patient at dental procedure using dental drill in modern dental clinic
ציפוי שיניים

ציפוי שיניים הוא תהליך של מריחת שכבה דקה של חומר על פני השן. ישנם סוגים רבים של ציפוי שיניים זמינים, אך כולם