Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כאבים לאחר השתלת שיניים

הסיבה השכיחה ביותר לכאב לאחר השתלת שיניים היא התהליך הדלקתי.

זה יכול לנבוע מזיהום חיידקי או תגובה אלרגית למלט דנטלי, המשמש כדי להחזיק את השתל במקומו. הדלקת עלולה להוביל לספיגת עצם ו/או נזק עצבי, אשר ניתן לטפל באמצעות אנטיביוטיקה ותרופות אנטי דלקתיות בהתאמה.
אנשים רבים חווים כאבים לאחר השתלת שיניים. זוהי בעיה נפוצה שיכולה להיגרם מהסיבות הבאות: -זיהום בפה או בעצם הלסת -זיהום באזור סביב השתל -זיהום בסינוסים או סינוסיטיס -בעיות שיניים כגון חריקת שיניים, עששת, מחלות חניכיים או בעיות אחרות. ניתן לטפל בכאב באמצעות אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת רקמה נגועה סביב השתל.

השתלת שיניים היא דרך מצוינת להחליף שיניים חסרות ולהחזיר את יכולת הלעיסה.

עם זאת, חלק מהאנשים חווים כאב בלסת או בפנים לאחר הניתוח. הכאב יכול להיגרם מההליך הניתוחי, מהשתל עצמו או מתהליך הריפוי. להלן כמה מהגורמים האפשריים לכאב לאחר השתלת שיניים: – ההליך הכירורגי עצמו – השתל – תהליך הריפוי
כאבים הקשורים לשתלים הם בעיה שכיחה לאחר השתלות שיניים. הכאב יכול להיגרם מגורמים רבים כמו סוג השתל, שימוש בתרופות לאחר הניתוח ותגובת המטופל להרדמה. סוג השתל הנפוץ ביותר הוא שתל טיטניום המונח בעצם הלסת כדי להחליף שיניים חסרות. סוג זה של שתל בדרך כלל לא יגרום לכאבים לאחר הניתוח. הסוגים האחרים עשויים בדרך כלל מסגסוגת מתכת שעורבבה עם חומר פלסטי או קרמי. שתלים אלו נוטים יותר לגרום לכאב לאחר הניתוח מכיוון שהם עלולים לגרות או לפגוע בעצבים וברקמות הסמוכים. ייתכן שחלק מהחולים יצטרכו ליטול תרופות לשיכוך כאבים לאחר הניתוח כמו איבופרופן או פרצטמול למשך מספר ימים לאחר הניתוח, אך ייתכן שאחרים לא יזדקקו לשום תרופה.

השתלת שיניים היא פתרון בטוח ואמין להחלפת שיניים חסרות.

עם זאת, ישנן כמה תופעות לוואי שכיחות שעלולות להתרחש לאחר הליך השתלת שיניים. תופעות הלוואי השכיחות ביותר של השתלות שיניים הן כאב ונפיחות בלסת או סביב מקום ההשתלה. זה יכול לקרות כמה ימים לאחר הניתוח. עבור אנשים מסוימים, כאב זה יכול להימשך עד 6 חודשים או יותר לפני שהוא חולף לחלוטין. מומלץ לעקוב אחר עצתו של הרופא כיצד לנהל את תופעות הלוואי הללו ולהימנע מכל סיבוכים אחרים מלפתח.
השתלות שיניים הופכות פופולריות יותר בימינו כפתרון לשיניים חסרות. הם שימשו במשך שנים כדי להחליף את שורש השן ולספק יציבות לשיניים שמסביב. שתלים דנטליים עשויים מטיטניום, שהוא חומר תואם ביולוגי לגופנו. עם זאת, השתלת שיניים מצריכה חתך ברקמת החניכיים ובעצם אשר יכול להוביל לכאב לאחר ההליך. ניתן לנהל את הכאב שלאחר הניתוח על ידי נטילת תרופות מרשם כגון איבופרופן או פרצטמול, אך בסופו של דבר הוא יעבור מעצמו.

  • תסמיני הכאב לאחר השתלת שיניים יכולים להשתנות מאדם לאדם. התסמין השכיח ביותר הוא כאב בפה ובגרון, שיכול להיות קל או חמור. חלק מהאנשים חווים גם כאב, נפיחות

    קשה לתת מסגרת זמן ספציפית לכמה זמן ייקח עד שהכאב יעבור לאחר טיפול השתלת שיניים. זה יכול להיות תלוי בסוג ההליך, סוג ההרדמה שבה נעשה שימוש ותגובת האדם אליו.

  • הגורמים השכיחים לכאב לאחר השתלת שיניים הם:

    1. תמיכת עצם לא מספקת

    2. כיסוי רקמות רכות לא מספק

    3. גובה עצם לא מספק

    4. אי השגת השתלת עצם נאותה

    5. אי הנחת השתל במיקום הנכון

  • ישנן דרכים שונות למנוע כאבים לאחר השתלת שיניים. אחת הדרכים היא לקחת אנטיביוטיקה לפני הניתוח. דרך נוספת היא להשתמש בהרדמה מקומית במהלך ההליך. דרך שלישית היא להשתמש בתרופת הרגעה או הרגעה במהלך ההליך.

    אם אתם שוקלים לבצע השתלת שיניים, חשוב שתדעו כיצד ניתן לעשות זאת עם מעט או ללא כאב עבורכם. ישנן דרכים רבות שניתן להשתמש בהן, כך שלא אמורה להיות שום סיבה שתחווה כאב לאחר הניתוח.

  • השתלת שיניים היא פתרון קבוע להחלפת שיניים חסרות. הם אופציה נהדרת עבור אנשים שרוצים להחזיר את החיוך שלהם ולחזור ליהנות מהמאכלים האהובים עליהם.

    עם זאת, טיפול השתלות שיניים אינו חף מכאבים. הכאב עשוי להופיע בצורה של כאב או נפיחות בחניכיים, בפה ובגרון.

    הכאב בדרך כלל חולף עם הזמן אך הוא יכול להימשך עד שבוע לאחר ביצוע השתלת שיניים.

כאבים לאחר השתלת שיניים

רוצים לחזור לחלק מסוים במאמר?

להצעת מחיר בנושא טיפולי שיניים וקבלת ייעוץ מקצועי השאירו פרטים:

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

נושאים קשורים נוספים בנושא השתלות שיניים

השתלת שיניים ביום אחד
השתלת שיניים ביום אחד

שתלים דנטליים הם סוג של שן מלאכותית שיכולה להחליף שיניים חסרות. הם מושתלים בעצם הלסת ומספקים בסיס חזק להחלפת שיניים. השתלים עשויים

השתלות שיניים בחו"ל (מחוץ לארץ)
השתלות שיניים בחו"ל (מחוץ לארץ)

השתלות שיניים בחו"ל הן אופציה מצוינת עבור אנשים שרוצים לבצע השתלות שיניים מבלי לעבור את הטרחה של נסיעות. אנשים שמחפשים השתלת שיניים

השתלת שיניים בהרדמה מלאה
השתלת שיניים בהרדמה מלאה

בעבר השתלת שיניים נעשתה בהרדמה מקומית. זו לא הייתה האפשרות הטובה ביותר עבור מטופל שזקוק לשחזור פה מלא. ההליך הניתוחי היה ארוך

השתלת שיניים קדמיות
השתלת שיניים קדמיות

השתלת שיניים קדמיות היא הליך דנטלי שבו שן תותבת מושתלת בניתוח לתוך הלסת של המטופל. השן התותבת יכולה להיות עשויה מחרסינה או